چگونه بنر تبلیغاتی تأثیرگذار طراحی کنیم؟

چطور یک بنر تبلیغاتی تأثیرگذار طراحی کنیم؟

اگر در حال برنامه‌ریزی یک کمپین تبلیغاتی آنلاین مؤثر هستید حتماً به بنرهای تبلیغاتی مفید و تأثیرگذار احتیاج دارید. بنرهای تبلیغاتی چه در سایت خودتان باشند و چه در سایت‌های دیگر به نمایش دربیایند،‌ همیشه یکی از گزینه‌های خوب و مفید برای تبلیغات هستند. البته به شرطی که این بنرها درست و اصولی طراحی‌شده باشند. اگر طراح این بنرها از اصول و مهارت‌های درستی در زمینه طراحی بنر استفاده کند، بنرها می‌توانند یکی از موفق‌ترین و ساده‌ترین ابزارهای تبلیغاتی شما باشند ولی اگر این‌طور نباشد، می‌توانند برعکس هم عمل کنند.

اهمیت بنرهای تبلیغاتی هم برای تبلیغ‌کننده و هم برای صاحب کسب‌وکاری که تبلیغ کرده اهمیت دارد. طراحی یک بنر تبلیغاتی خوب خیلی بیشتر از باز کردن برنامه فتوشاپ و کشیدن چند طرح ساده است. به همین دلیل طراحی یک بنر علاوه بر ذوق و هنر به فاکتورهای دیگری هم نیاز دارد. با هم به برخی از این فاکتورهای مهم می‌پردازیم.

 

 

چطور یک بنر تبلیغاتی طراحی کنیم که منجر به کلیک شدن بازدید کننده شود؟

طراحی یکپارچه:

بنری که طراحی می‌کنید باید طرحی در راستای طرح صفحه فرود یا سایت شما داشته باشد. اگر طراحی بنر و سایت به‌طورکلی با هم فرق داشته باشد وقتی بازدیدکننده روی بنر تبلیغاتی کلیک می‌کند و به صفحه موردنظر می‌رسد، با توجه به تفاوتی که می‌بیند دچار سردرگمی شده و به سرعت صفحه را ترک می‌کند. بنر شما باید از رنگ، تصاویر و شعارهایی که در صفحه فرود یا صفحه موردنظرتان استفاده‌شده بهره ببرد؛ بنابراین همگام‌سازی طراحی بنر و صفحه موردنظر می‌تواند مؤثر باشد.

انتخاب محل و اندازه مناسب برای نمایش:

اگر می‌خواهید بنر شما حسابی چشم‌گیر باشد و همه بازدیدکنندگان به‌محض ورود به سایتی که تبلیغ شما در آن قرار دارد، روی تبلیغ شما کلیک کنند،‌ باید جای مناسبی برای نمایش تبلیغتان در نظر بگیرید. اگر با سایت‌هایی کار می‌کنید که به صورت اتوماتیک تبلیغات را نمایش می‌دهند نگران نباشید چون این سایت‌ها بهترین مکان‌ها را برای این موضوع در نظر می‌گیرند. ولی اگر جای تبلیغ را خودتان انتخاب می‌کنید بهتر است که با عوض کردن و A/B تست‌هایی که انجام می‌دهید،‌ مکان درست را پیدا کنید.
در مورد اندازه هم باید توجه کنید که اندازه بزرگ‌تر می‌تواند چشم‌گیرتر باشد. به همین دلیل انتخاب این گزینه‌ها می‌تواند منجر به کلیک شدن بیشتری برای شما شود. البته همیشه انتخاب بزرگ‌ترین ابعاد نمی‌تواند بهترین نتیجه را در برداشته باشد. به همین دلیل مکان نمایش و اندازه بنر همراه با هم می‌تواند معیاری تعیین‌کننده باشد.

 

چه مواردی باید در بنر باشد؟

طراحی بنر تبلیغاتی برای شناساندن برند شما به مشتری و همچنین اطلاع از مزیت رقابتی شما صورت می‌گیرد. پس طبیعی است که باید مواردی در این مورد به اطلاع بیننده برسد که عبارت‌اند از:

۱. لوگو: مطمئن باشید که لوگوی شما در بنر برای آگاهی دادن درباره برند شما وجود دارد. درصورتی‌که این مورد از قلم بی افتد بیننده به‌سختی تشخیص خواهد داد که با چه شرکت یا سازمانی طرف است.

۲. مزیت رقابتی (باهدفی که در بنر به تبلیغ مرتبط باشد): این‌که بیننده بداند چرا باید از شما این خدمت یا محصول را تهیه کند از اهمیت بالایی برخوردار است. بیان دلیل اینکه چرا مشتری باید از شما خرید کند می‌تواند در تصمیم‌گیری او برای خرید کمک‌کننده باشد.

 

حالا چه؟

پس‌ازاین که بیننده بنر شما را دید، حالا باید به او در اینکه چه‌کاری باید انجام دهد کمک کنید. باید به او با کمک CTA بگویید که چه‌کاری انجام دهد. CTA هایی مثل «مشاهده بیشتر…»، «عضو شوید»، «خرید کنید».

متحرک‌سازی

مسلماً متحرک‌سازی باعث خواهد شد تا نگاه بیننده به سوی بنر متحرک جلب شده و احساس بهتری نسبت به آن داشته باشد. البته زمان و افکت‌هایی که در بنر متحرک‌سازی شده استفاده خواهد شد باید هوشمندانه و درست انتخاب شوند. چرا که سرعت‌بالای متحرک‌سازی می‌تواند باعث اذیت شدن بیننده شود.

رنگ

رنگ هم می‌تواند از فاکتورهایی باشد که باعث جلب نظر بیننده شود. اگر رنگ‌های درستی انتخاب کنید می‌توانید نظر و اعتماد بیننده را به خود جلب کنید. البته توجه کنید که اگر می‌دانید بنر شما در چه سایتی نمایش داده خواهد شد، از رنگ‌هایی استفاده کنید که خیلی همرنگ طرح‌های دیگر سایت نباشد و بتوانید مزیتی در دیده شده بدست آورید.

 

چه موارد دیگری باید موردنظر باشد؟

۱. نوشته‌های روی بنر باید به‌راحتی خوانده شوند.
۲. طراحی بنر باید با استفاده از المان‌هایی باشد که در صفحه فرود یا سایت مورداستفاده بوده.
۳. فرمت درستی برای خروجی بنر باید استفاده شود.

با رعایت موارد بالا و استفاده از A/B تست‌های درست می‌توانید به سرعت بنرهایی طراحی کنید که چشم‌نواز بوده و نرخ تبدیل بسیار بالایی برایتان به ارمغان بیاورد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *